فیلم Solo: A Star Wars Story در افتتاحیه جهانی همه را ناامید کرد!

عملکرد فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story طی اولین تعطیلات آخرهفته اکرانش کمتر از انتظارها بوده است. اکران این فیلم علمی-تخیلی در تمام کشورهای مهم آغاز شد، و طی سه روز نخست نمایش تنها ۶۵ میلیون دلار فروخت. با کمال تعجب، فیلم Deadpool 2 کمپانی فاکس قرن بیستم فروش خارج از خاک خیلی بهتری را از دومین فیلم آنتولوژی جنگ ستارگان (Star Wars) تجربه کرد.

البته از ابتدا معلوم بود که Lucasfilm با تولید فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story خطر زیادی را به جان خریده است. نخستین ﺍﺳﭙﯿﻦﺁﻑ فرانچایز Star Wars که Rogue One: A Star Wars Story نام داشت، از داستانی با حضور شخصیت های اصلی بهره می برد؛ اما Solo از طرف دیگر درون داستانی کاوش می کند که بسیاری از طرفداران عقیده دارند اصلا نیازی به تماشای آن نیست. این فیلم در پشت صحنه هم با مشکلات زیادی روبرو شد، مثلا کارگردان آن در زمان بدی تغییر کرد و سپس هم بودجه فراوانی صرف ریشات ها شد. اما Solo: A Star Wars Story نقدهای مثبتی را دریافت کرده، ولی ظاهرا در هدفی که داشته موفق نبوده است.

در داخل خاک آمریکا، این فیلم طی سه روز نخست اکران ۸۸٫۳ میلیون دلار فروخت، اما در خارج از خاک ایالات متحده چندان موفق عمل نکرد. فروش خارجی این فیلم طی اولین تعطیلات آخرهفته تنها ۶۵ میلیون دلار بود که واقعا خبر بدی برای Solo: A Star Wars Story محسوب می شود. با این حساب مجموع فروش بین المللی این فیلم ۱۴۸٫۳ میلیون دلار بوده است؛ یعنی کمتر از نصف افتتاحیه بین المللی ۳۰۱ میلیون دلاری فیلم سینمایی Deadpool 2. یک فیلم ابرقهرمانی با رده سنی بزرگسال (R-rated) بطور رسمی عملکرد بهتری نسبت به تازه ترین فیلم Star Wars داشته است!

همچنین بخوانید: چند بازیگر جدید به Bloodshot (بلادشات) وین دیزل پیوستند

سولو 2018

متاسفانه چینی ها هم از Solo: A Star Wars Story حمایت نکردند، بطوری که فروش آن طی سه روز نخست در این کشور تنها ۱۰٫۱ میلیون دلار بوده است. البته از آنجا که سه قسمت نخست جنگ ستارگان — طی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی — در چین اکران نشدند، پس انتظار بیشتری هم نمی رفت. حـال این فیلم قرار است به استودیو ثابت کند که تمام فیلم های Star Wars قرار نیست میلیاردی بفروشند، چیزی که Rogue One با فروش بیشتر از ۱ میلیارد دلاری خودش قصد داشت ثابتش کند. البته Lucasfilm در امر بازاریابی برای این فیلم هم چندان موفق عمل نکرد، و در همان ابتدا اولین تریلر با تاخیر چند ماهه به دست طرفداران رسید — در ماه فوریه، سه ماه قبل از شروع اکران. با این حساب Solo نتوانست آنطور که باید توسط مردم دیده شود، این قضیه بطور جدی روی فروش تاثیرگذار است؛ پس اکنون ثابت شد که بودن عنوان Star Wars بر روی هر فیلمی باعث فروش آن نمی شود!

منبع: باکس آفیس

ما را در تلگرام دنبال کنید: @mg_Newsir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

you're currently offline